Ťažšie štarty staršieho dieslového motora

Typ auta: Opel Zafira, 1,9 CDTI, 88kw
Rok výroby: 2005
Stav km: 272 500 km

Staršie dieslové motory prinášajú so sebou problém ťažších ranných štartov, hlavne za chladnejšieho počasia. Táto Zafirka začala mať tieto príznaky po výmene palivového filtra. Pri prvom rannom štarte motor pekne točil ale iba naprázdno bez brm, brm. Až asi tak po 10-15 sekundách točenia na prázdno sa objavilo prvé brm, brm (nejaké to palivo začalo pracovať :).

Ako prvé sme skúsili vymeniť žhaviče (presne žhaviaca sviečka a odporúčam NGM alebo Bosch). Samozrejme boli zapečené a podarilo sa vybrať len 3 zo štyroch. Posledný bude potrebné odvŕtať (cena odvŕtania cca. 150 €). Ak vám v servise menia žhaviče, požiadajte mechanika, aby pred montážou nového žhaviča poriadne vyčistil závity (na samotnom žhaviči a aj v motore) a závity natrel medenou pastou. To zabezpečí, že pri následnej výmene pôjdu von ľahko.

zhaviaca sviecka - zhavic bosch

Druhý tip je, skontrolovať palivový filter a hlavne tesniacu gumičku. Nie každý mechanik ju pri výmene palivového filtra vymení a stačí jemná mikrotrhlina a palivo môže klesať, čo má za následok dlhý štartovanie naprázdno, pretože palivová zmes neostane v systéme.

No a poslednou vecou je mať fukčnú autobatériu a štartér. Bez toho to bude pri zimných štartoch vždy problém.

Samozrejme problém môžu pri takto starom aute robiť aj vstreky, to je však už násobne vyššia investícia, takže určite odporúčame začať postupne.

V tomto konkrétnom prípade stačilo vymeniť žhavice a štartovanie sa vrátilo do normálu.

Náš tip: pred štartovaním počkajte ešte cca. 3 potom ako zhasne kontrolka žhavenia. Vtedy je ideálny čas na štartovanie.